Politikken

Partiprogram 2023-2027.pdf 11,1 MB

Kjære velger!

Vi bor i en vakker kommune, med store naturressurser. Den aller viktigste ressursen er Aurgjeldingene selv – målbevisste og optimistiske, omsorgsfulle og arbeidsomme. Vi har et rikt og framtidsrettet næringsliv som skaper verdier og arbeidsplasser, og vi jobber sammen for en god skole, trygge barnehager og gode helse- og omsorgstjenester. Sammen bygger vi et sterkt lokalsamfunn i kommunen vår. Vi er ett fellesskap. Derfor vil vi beskytte kvalitetene i den fantastiske naturen vår. Vi vil bruke ressursene rundt oss til å utvikle og skape.

Etter fire år som ordfører er jeg stolt av hvordan vi har klart oss gjennom en krevende tid med pandemi og store utfordringer. Vi har stått han av, og sammen har vi løftet kommunen vår på mange områder gjennom denne perioden. Det har krevd ledelse, pågangsmot og hardt arbeid. Mine visjoner for Aure er fortsatt mange, og jeg er full av energi og har et stort ønske om å få fortsette i rollen som ordfører. Jeg brenner for jobben, og kan med hånden på hjertet si at jeg har gitt av hele meg hver eneste dag for folk og samfunn i Aure. Det har jeg gjort fordi jeg er så glad i kommunen min og dere som bor og lever her!

Jeg håper jeg har vist meg tilliten verdig. Dersom du ønsker at jeg skal fortsette i ordførerrollen også etter valget er det viktig at du stemmer Arbeiderpartiet. Partienes oppslutning avgjør hvem som blir Aures ordfører!

Jeg er utrolig stolt over det fantastiske laget jeg har med meg på Arbeiderpartiet sin valgliste. Vi har god spredning på kjønn, alder, yrkesbakgrunn og bostedsadresse. Felles for alle er at vi brenner for å gjøre Aure kommune til et enda bedre sted! Det viktigste i livet skal være det viktigste i politikken.

Politikk er ikke til for politikere, den er til for å gjøre hverdagen til folk bedre!

I dette programmet kan du lese mer om hvordan Aure Arbeiderparti vil utvikle kommunen vår med gode offentlige tjenester, flere trygge arbeidsplasser og attraktive opplevelser. Vi forstår at det ikke er enkelt, men vi har vist at vi har evnen og viljen til både å lytte til ønsker og til å handle når det trengs. Det er du og resten av våre innbyggere som gjør Aure til det vi er, og vi bestemmer veien videre sammen. Jeg håper og tror at du deler vår optimisme og våre drømmer om et enda sterkere lokalsamfunn. Derfor ber jeg om din støtte når du går og stemmer i årets kommunevalg

Godt valg!

Hanne-Berit Brekken